CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

14 Mac 2011

Keranamu posmen dan cerita tupperware…

images

 

 

Asssalamualaikum semua,harap2 bergembira di musim cuti persekolahan yg masih lagi awal..erm kali ni bersiaran dari Kerteh,Terengganu.keadaan diri masih lagi kurang memuaskan batuk melanda diri,tp seronok sebab dekat ngn en suami hehehe..en suami keja mak et  n anak2 dok rumah jelah,petang@ malam baru pusing2 di kawasan sekitar sini,oklah tu kan.

Oklah entri masak2 x dapat dijalankan kerana dapur bersempadan mak et tutup sekejap.cuma nak cerita pasal barang tupperware,mak et adalah peminat tegar brands ni sebenarnya tp baru je,sebelum x berapa ambik tahu sangat sebab barang ni dah lama ada sejak zaman mak kita muda lagi dan  masa tu kita berhingusan lagi.sejak dah duk rumah ni berkenan pulak ngn jenama ni dan mulalah mengumpul barang2 ni sedikit demi sedikit,beli x banyak ikut kemampuan diri jgk,elaun lebih baru beli,elaun sikit pun beli jgk hehehe..

Dan bila dah selalu beli melalui pos,maka selalulah en posmen hantar barang2 mak et,asal hantar asyik muka posmen  yg sama dan dia pun sibuk  tanya apa benda yg ada dalam kotak tu?bila mak et cakap ala barang tupperware je,pastu dia sibuk tanya ok ke  barang ni? bila dah bertukar2 soalan dan jawapan akhirnya en posmen jemput g rumah dia buat demo auhai aku ni bukannya pandai nak cakap2 ni,tahu beli untuk diri sendiri jer untuk x menghampakan posmen tu ku angkat barang2 tupperware ku n 3 anak dara ku menuju ke rumahya..hehee aku cakaplah apa yg aku tahu pasal barang ni depan jiran2 dia yg kebanyakkan orang melayu,ada surirumah dan yg ada bekerja..

 

imagesCARXYUFU

 

 

 

 

 

 

 

Dah puas membelek koleksiku adalah 3 orang yg berminat dan order barang itu dan ini,alhamdulilah..mungkin rezekiku di sini,syukur,alhamdulilah.jadilah aku  penjual barang tupperware secara x langsung walaupun x segiat penjual di luar sana,x pernah terfikir pun nak berbisnes ni,rezeki dari ALLAH walaupun sedikit,syukur alhamdulilah.kat Segamat  x ada kedainya tu yg mak et beli dari  kawan melalui pos.Mari…mari ..mari kita beli barang tupperware!

 imagesCAXIYFGT

ni idaman hatiku..bilalah boleh beli ni..

5 ulasan:

Citarasa Rinduan

bagusnya mak et..
ayu rasa mmg ini peluang yang tak boleh kamu lepaskan..

maa tau..nanti berjaya dan semakin meluas perniagaan tupaware..

Siti Indrawati

Terima kasih Ayu..Tulah dah peluang depan mata insyaALLAH akan diteruskan bisnes kecil2an ni.
x sanga hobi sendiri dpt dikongsi bersama yg mempunyai minat yg sama.

Sari Yusa Ibrahim

suka juga brands ni tapi kepala agong tak cukup arrr.... hik3

intan morsalin

slm pkanalan yer mak-et...sya pon mnat ngan brg tpware..ade lah koleksi sket2...n tgk bajet gak nak mmbeli tu..ehehe..
bagus tol en posmen tu..at least dah bukak pluang bru utk mak-et yer..jmput sggah n follow sya yer..i follow u...tqvm

Siti Indrawati

Wasalam perkenalan intan morsalin..oo kita sekapal yer..
tulah memang xsangka dengan izin ALLAH en posmen tu tolong mak et jd bisneswomen kecil2an..satu permulaan lagi harap2 berpanjangan,insyaALLAH saya follow.