CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 Disember 2009

SALAM MAAL HIJRAH 1431..

Salam Maal Hijrah kepada semua pengunjung blog Mak Et yang budiman..semoga dengan kehadiran tahun baru 1431H ini kita diberikan kekuatan untuk melakukan perubahan2 yang positif,amin






10 November 2009

Masa makan bersama Mami- Sue..

Beginilah keadaan yang biasa berlaku bila pulang ke kampung..anak2 dara mak-et yg 2 orang tu secara automatik dah jadi anak angkat mami-sue yang cun tu..hehehe..
Masa makan dah x payah nak jerit2..mereka berdua akan join ngn anak2 mami- sue..Terima kasih yea mami-sue..bertambah berseri muka mami-sue nanti..

09 November 2009

Sepanjang berada di Terengganu..

Assalamualaikum..mak-et nak sambung cerita rombongan meminang kira ni episod ke-2. Setelah majlis pertunangan abang mak-et selesai,mak-et dan adik pun bergerak ke Kuala Terengganu..kami tiba KT lebih kurang pukul 835malam..setelah puas berpusing maka kami pun hinggap di sebuah hotel bertaraf 3 bintang untuk merehatkan seluruh badan..aduh!!letihnya..
Pemandangan dari hotel yang kami duduki..sebuah perkampungan nelayan..


Setelah sarapan n melayan 3 dara pingitan mandi kolam..kami pun bergerak ke pasar payang,x borong banyak sekadar sedikit ole2 dari Terengganu..kebetulan kami terjumpa sahabat lama suami ketika sama2 di UTM yang merupakan anak jati Terengganu.. Cuba teka sape saya???
Insyirah memeluk tiang pondok..ni kalau bwk balik pondok ni best jgk..
En Razak dan rakan lama semasa belajar di UTM..En Wan Adli..isterinya mempunyai kedai emas berhampiran ngn pasar payang..bolehlah dapat diskaun..
Alhamdulilah akhirnya sampai jugak kami menjejaki kaki di masjid kristal..sungguh cantik dan mengagumkan..
Penginapan yang disediakan untuk pengunjung2 yang mahu bermalam@berehat di kawasan yang berhampiran ngn masjid..bolehlah berjemaah ataupun qimulail.




Sempatlah kami ronda2 naik keretapi...macam x percaya je!Balqis bersama keluarga mertua adik mak-et..sambil ronda2 kami menikmati aiskrim nyam..nyam..nyam!

Wajah riang Dahlia...yeah!!!sampai jugak kat Masjid Kristal...












29 Oktober 2009

Meminang anak dara di negeri Cik Ct Wan Kembang.


As'kum semua,hari ni mak -et nak cerita sikit pasal rombongan ke negeri Kelantan,menghantar abang mak-et meminang anak dara sunti orang sana,dah hati terpikat,jauh pun jauhlah asalkan hajat di hati termakbul...
Sebenarnya kami kesana hanya bersama adik beradik, x ada saudara mara yang ikut,al-maklumlah jauh beribu batu,lagipun ni baru majlis menang,nantilah bila dah tetap tarikh pernikahannya bolehlah abang mak-et sewa 1 bas,sapa nak ikut dipersilakan..
Majlis peminangan ni pun berlangsung secara ringkas dan teratur seperti yang di rancangkan.Alhamdulilah akhirnya berjumpa jugak abang mak-et ngn pilihan hati..Semoga ikatan silaturahim ini dapat mengeratkan lagi tali persaudaraan sesama islam,amin..

30 September 2009

Lebaran Di Johor Bahru



















29 September 2009

Sketsa Raya 2009













Raya kat rumah Cik Amin, Batu Pahat





Di Rumah Mat Nor (bakal Cik Olin)












Cik olin yang over melebihi anak2 buahnya


Insyirah tersengih berjaya pegang bunga api


Kakak Balqis teruja main bunga api


Ehem2

Famili JB


Si kecik Dahlia Sofea


Abaradik yang selalu bersama-sama main, makan, mandi, gaduh, tidor dan nangis

Insyirah berposing cun...


Balqis & Insyirah bersama sepupu2nya Qistina dan Bambam