CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

14 Januari 2011

Snickers Cheesecake hadiah untuk En Suami..

 

DSC_0955

Salam bertemu lagi di hari Jumaat penghulu segala hari..kali ni lambat mengentri kerana siang hari sedikit sibuk,almaklumlah bila  en suami balik bertambahlah  aktiviti2 diluar,selepas en suami  menghantar 2 anak dara g sekolah terus bayo bil maxis n cuci kereta,lepas ambik anak2 balik sekolah terus mencari keperluan dapur dan keperluan anak2 pulak…yang pasti makan tengahari diluar hehehe ..selesai semuanya dah petang,hujan lebat pulak sempatlah lelapkan mata kejap pastu lipat segala baju2 dan  masak  untuk makan malam,lauk simple jer ayam goreng n sup sayo..

Kali ni nak entri snickers cheesecake yg dikutip dari rumah kak wan..buat sempena birthday en suami yg sudah pun berlalu pada 6 hb Januari lalu..hanya ini yg sempat mama buat harap menepati selera papa yer..buat semalam petang selepas papa cakap jadi balik hehehe..sedap kan ?sebelum jenguk resepinya mak et nak ucapkan ribuan terima kasih kepada kak wan diatas resepi yg sedap dan mudah ini ..

Base / Dasar Biskut
150gm biskut Oreo (buang krim)
30gm mentega di cairkan

Bahan Kek Keju
300gm krim keju - suhu bilik
60gm gula caster
1 sudu besar tepung jagung
2 biji telur
1 sudu besar jus oren / lemon
100ml UHT whipping cream
100gm coklat snickers di cincang kasar

Topping Chocolate Ganache
100gm coklat masakan di cincang kasar
50ml UHT whipping cream
Hiasan :  Coklat snickers, kekacang atau parutan coklat putih
Loyang : Loose Base Tin 7"

DSC_0960Cara-cara :
1.  Kisar biskut oreo hingga halus, masukkan mentega cair gaul rata hingga boleh di kepal.  Masukkan ke dalam loyang loose base tin, ratakan dan tekan hingga padat.  Bakar selama 10 minit pada suhu 160C.  Biarkan sejuk dahulu.

2.  Pukul krim keju dan gula hingga licin dan tidak berketul.  Masukkan telur, jus oren/lemon dan whipping cream, pukul hingga sebati.  Scrapkan tepi pengisar dan pukul sebentar hingga bergaul rata dan tidak berketul.
3.  Masukkan coklat snickers yang di dadu, kaup balikkan hingga rata.  Kemudian tuang ke atas dasar biskut oreo.

4.  Bakar secara bain marie pada suhu 160C selama 40 - 50 minit atau hingga permukaannya kekuningan.
5.  Tutup api ketuhar,  Rengangkan sedikit pintu ketuhar dan biarkan kek di dalamnya hingga sejuk.
6.  Keluarkan kek dan simpan di dalam peti sejuk selama 5 jam atau semalaman.
7.  Topping :  Panaskan whipping cream secara bain marie, masukkan coklat masakan yang di cincang, kacau  hingga coklat larut.  Angkat dan biarkan suam.
8.  Tuang topping coklat ganache ke atas permukaan kek, tabur dengan coklat snickers yang di dadu, kekacang atau parutan coklat putih jika suka.

55 ulasan:

hOtMaMa

sedapnyer kakkkkkkkk!! harus saya buat seketul nanti.. thanks share resepi...

Siti Indrawati

Hai hotMaMa memang sedap dan mudah nak buatnya..silalah buat pasti x mengecewakan,welcome!

sweetsal

kek yg paling sedap...topping tu sungguh menyelerakan..hehe

Siti Indrawati

salam sweetsal..yea sebab tergodalah buat tp memang sedap..

Tanpa Nama

buy tramadol online buy 180 tramadol online - buy tramadol online no rx

Tanpa Nama

xanax online xanax 2mg erowid - nucynta and xanax drug interactions

Tanpa Nama

buy tramadol online tramadol for dogs loss of appetite - buy-cheap-tramadol.org

Tanpa Nama

xanax online xanax overdose cure - yellow xanax side effects

Tanpa Nama

purchase xanax xanax overdose much - generic xanax 029

Tanpa Nama

carisoprodol 350 mg carisoprodol other drugs in same class - carisoprodol 350 mg review

Tanpa Nama

can you buy xanax online 10 panel drug test xanax - zombie bars xanax

Tanpa Nama

buy tramadol online tramadol no prescription mastercard - tramadol for dogs cough

Tanpa Nama

buy alprazolam online without prescription xanax bars trip - ever bought xanax online

Tanpa Nama

buy alprazolam online without prescription xanax and alcohol lethal dose - xanax generic 25mg

Tanpa Nama

tramadol without prescription order tramadol online usa - tramadol 50 mg much take

Tanpa Nama

buy carisoprodol no prescription carisoprodol daily dosage - carisoprodol vs soma

Tanpa Nama

xanax without a perscription can buy xanax thailand - xanax pills sleep

Tanpa Nama

cheap tramadol online tramadol 50 mg vs vicodin - order tramadol online no prescription overnight

Tanpa Nama

buy tramadol online tramadol withdrawal 2010 - buy online texas tramadol

Tanpa Nama

buy tramadol online buy tramadol sr 100 mg - tramadol 50mg and hydrocodone

Tanpa Nama

buy cialis online overnight shipping buy cialis germany - cialis 10mg price

Tanpa Nama

xanax online xanax bars m white - is it possible to order xanax online

Tanpa Nama

cialis online cialis 800 - cheapest cialis online us

Tanpa Nama

buy cialis online cialis online vergleich - female cialis reviews

Tanpa Nama

xanax online xanax 5 panel drug test - buy xanax online canada no prescription

Tanpa Nama

buy cialis online cialis yellow pill - reputable online pharmacy for cialis

Tanpa Nama

cialis online buy cialis cheap usa - generic cialis online reviews

Tanpa Nama

generic cialis online cialis 0 02 - cialis online 24 ore

Tanpa Nama

cialis online cheap cialis sydney - cialis vs levitra

Tanpa Nama

buy tramadol tramadol dosage chart dogs - tramadol hcl like

Tanpa Nama

http://landvoicelearning.com/#38471 buy cheap tramadol no prescription - ultram tramadol made

Tanpa Nama

buy tramadol tramadol hydrochloride 50 mg effects - buy tramadol online no prescription next day delivery

Tanpa Nama

buy tramadol buy tramadol online no prescription cheap - tramadol withdrawal forum

Tanpa Nama

buy tramadol tramadol jitters - buy tramadol online for dogs

Tanpa Nama

http://landvoicelearning.com/#97734 generic tramadol images - tramadol extended release tablets

Tanpa Nama

learn how to buy tramdadol tramadol dosage - tramadol no prescription mastercard

Tanpa Nama

buy tramadol cod overnight order tramadol health solutions network - can you buy tramadol in the usa

Tanpa Nama

http://buytramadolonlinecool.com/#61458 tramadol hcl 50mg for dogs - buy tramadol cod overnight

Tanpa Nama

http://landvoicelearning.com/#74967 buy tramadol an 627 - buy tramadol online overnight

Tanpa Nama

learn how to buy tramdadol order tramadol money order - best site buy tramadol

Tanpa Nama

http://reidmoody.com/#79166 ativan withdrawal .5 - generic ativan (lorazepam) 2mg

Tanpa Nama

buy ativan online ativan extended release - lorazepam 1 mg wiki

Tanpa Nama

buy ativan online ativan addiction signs symptoms - ativan dosage for the elderly

Tanpa Nama

buy xanax online xanax effects men - generic xanax pictures of pills

Tanpa Nama

buy tramadol online tramadol withdrawal symptoms how long - tramadol side effects 50mg

Tanpa Nama

buy tramadol online tramadol 50 mg premature ejaculation - tramadol dosage dental pain

Tanpa Nama

http://staam.org/#36750 tramadol for dogs side effects panting - tramadol for dogs buy

Tanpa Nama

buy tramadol online no prescription overnight tramadol 50 mg how many - cheap tramadol for sale

Tanpa Nama

buy xanax online 2mg xanax get high - xanax how long is it in your system

Tanpa Nama

buy xanax online xanax 1 mg mylan - generic xanax cost

Tanpa Nama

http://bayshorechryslerjeep.com/#3880 xanax 2mg gg249 - round white xanax pills

Tanpa Nama

http://bayshorechryslerjeep.com/#rx quit xanax withdrawal - 10 mg xanax high

Tanpa Nama

viagra viagra tadalafil acheter cialis

Tanpa Nama

buy tramadol online no prescription buy tramadolwith cod - tramadol 50 mg

Tanpa Nama

purchase misoprostol online - buy cytotec in kuwait - buy misoprostol otc