CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 Disember 2010

Balik kampung Pt Jerman..

19122010151

kami 2 pupu bukan kupu2 yer..peace!!

 

 

Salam Isnin semua..semoga sihat hendaknya,mak et n anak2 masih lagi kat Kampung belah mak..Kg Pt Jerman,belah abah kat Rimba Terjun,dekat je antara rumah nenek belah mak dan belah abah..sempena cuti sekolah yg masih berbaki x sampai 2 minggu ni mak et,anak2 n adik balik kampung lawat 2 nenda mak et..yealah sekurang2nya anak2 rapat ngn yoyot@moyang dia.

Bila duk kampung ni anak2 pun jd orang kampung sibuk ikut yoyot dia g tengok tanaman dia,ayam dia hehehe,abis baju,seluar kaki dah macam orang keja kebun..teringat zaman kecik2 dulu,asal cuti sekolah pasti duk kampung,macam2 eksperimen kita orang buat..kita orang x pergi rumah orang lain hanya sekitar rumah nenek..hehehehe kalaulah boleh kembali pada saat itu lagi kan best..

Ok layanlah dulu gambar di kampung kelahiran mak et

Image2884

Inilah rumah nenda mak et..

Image2880

pokok jambu ball tu lebih tua dari usia bonda mak et lebih kurang 60tahun..

 

antara hasil tanaman nenda..yg lain2 x dapat nak entri seperti cili,terung..

Image2881

Image2889

 

Image2886

Parit yg semakin mengecil..airnya warna teh o..tanah gambut tempatku berkubang suatu ketika dulu..

1 ulasan:

Citarasa Rinduan

salam..mak et..

ayu kan family belah mak asal dr rengit...di pontian

mmg kami berkubang di air merah nie.
sangat sejuk....suka2...
mengimbas kenangan lama ku...

miss sangat