CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 Disember 2010

Ais krim coklat oreo..

Image3014

Assalamualaikum semua..selamat petang. erm apa aktiviti dihujung minggu? dah selesai mencari keperluan anak2 yg bersekolah?semoga segala aktiviti yg dirancangkan dpt dilaksanakn dengan jayanya..cuti sekolah berbaki seminggu je lagi..pasni aktiviti harian bermula lagi,menghantar,mengambik anak sekolah..itulah lumrahnya menjadi ibubapa..dulu2 mak n abah kita jugak begitu..sekarang giliran kita pulak..

Hari ni mak et nak entri ais krim coklat oreo dikutip dari Shen@myresipi.com ..terima kasih yer memberiku ilham sempena cuaca panas ni hehheee,cuma ada sedikit penambahan bahan2,jom layan resipi.

Bahan-bahannya:

  • 2 1/2 cup - Dutchlady full cream milk perisa coklat(mak et guna susu segar dutch lady)
  • 2 1/2 cup - Nestle coffemate creamer powder
  • 1 packet kecil - biskut Oreo (mak et guna 2 cawan biskut oreo yg sedia hancur)
  • 1/2 cawan gula halus(boleh agak2 manis,ni mak et tambah)
  • 1sudu makan pes coklat emulco..(mak et tambah)

1.Masukkan susu,coklat emulcot,gula halus dan coffeemate ke dlm blender dan blend sehingga 5 minit. Masukkan biskut oreo dan blend lagi hingga sebati.

2.Masukkan dlm peti sejuk beku lebih kurang 2 jam atau sebelum membeku, keluarkan dan blend sekali lagi.

3.Masukkan dlm peti sejuk beku semalaman. Sedia untuk hidang bila-bila masa. Selamat mencuba.

4 ulasan:

Mat Gebu

Waaaa...menarik jeee...hmm, nanti nak cuba...

Siti Indrawati

Cik Mat: cuba jangan x cuba pastu kita jual ais krim depan rumah yer..kling3x

Citarasa Rinduan

mat et--
wah..wah
pandainya buat aiskrim..

ayu tak terfikir pun boleh bt sendiri

Siti Indrawati

Wasala Ayu..terpk nak buat sebb 3 anak dara ni lah..asal nampk penjual aiskrim mesti nak beli ..lagi2 si kecik "mama nak alalim" hhehehe..mehlah sini makan sama2..ada lagi ni..