CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24 Ogos 2010

Hidup berjiran..

 

ad7f1a415e57a452

Salam semua..sekadar berkongsi cerita pabila kita hidup berjiran,almaklumlah duk dikawasan kg x sama ngn duk dengan kawasan taman,flet,pangsapuri, dan sebagainya.ni pendapat peribadi mak et lah..lagi2 kalau kebanyakkan jiran2 kat rumahku majoriti berbangsa Cina..cuma depan rumah je melayu tu pun jarang berbual sebab bila dia ada kat rumah,,aku pulak x ada..begitulah sebaliknya..

Kisahnya begini,semalam petang dalam pukul130ptg sebelum keluar cari bahan2 nak buat kuih raya,sempatlah aku angkat baju2 diampaian yang dah kering n jemur pulak baju2 yg baru je siap dibasuh ..selesai sidai baju dongak ke langit,cuaca cerah tp di kejauhan sedikit nampak gelap..aargh x pelah mendung kat sana  bukan kat sini cakap dalam hati heheheh..lagipun bukan nak keluar lama kejap je..

Selesai membeli bahan2 kuih,en Suami pun   pusing2 sambil cuci mata kat bandar Segamat yg x besar manapun ..tetiba kooo hujan lebat tu..huhuhhu dalam hati aduiii abislah basah jemuran ku..huhuhuhu..

Sepanjang perjalanan pulang aku berdoa..mintak2lah berlaku satu keajaiban ada org yg berhati mulia tolong tarik ampai baju  jgk tilam anak aku yang saja2 aku nak jemur sebelum keluar..

Wow...sesampai je didepan rumah..doaku dimakbulkan di bulan mulia ni..rupa2nya pembantu rumah jiranku yg tolong tarikkan ampai bajuku n angkatkan  tilam anakku..alhamdulilah..lega rasanya

Setelah ku soal siasat, dia sendiri mengaku panjat pagar rumahku untuk menarik ampai baju n tilam anakku.iyealah sebelum keluar aku kunci pagar rumah..aku berkali2 mengucapkan terima kasih..hehehe..

a0df5e7b7118daaa

2 ulasan:

Siti Ruhayu Ab Rahman

ct

salam ramadhan, nasib ada pembantu rumah jiran awk y bantu

so...awk kn hantar sepiring 2 juadah.....heheh

Siti Indrawati

wasalam Ramadhan Ayu,,yer nampaknya kena bg juadah untuk dia..harap2 dia makan ..