CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

15 September 2011

Suratan atau Kebetulan..?

Assalamualaikum semua pengunjung bog mak et yang selalu menjenguk blog yang suam2 kuku ni,sebenarnya tuan rumah ni pun berkeadaan suam2 kuku hehehe,masih lemau sebb masih lagi dalam suasana hari raya walaupun x kemana2 beraya sejak balik Paka ni,maklumlah eden kan perantau dalam Malaysia hehehehe..

Cerita masak2 pun agak lemau nak tayang,mungkinkah sebab????hehehehe sebab apa?nantilah mak et kongsikan yer buat masa sekarang simpan dulu yea..Dah lama nak kongsikan cerita gembira ketika Aidilifitri yang lalu seperti tajuk diatas kisahnya..Ala2 jejak kekasih gitu hehehehehe ops! jejak kasih..

Kisahnya begini ,kejadian berlaku pada hari Raya ke 4 di Kampung mertua,adik ipar yang dok bertapa di Korea pun balik bercuti,jadi seronoklah kan anak2 buah bila pakciknya yang dok jauh balik beraya nak dijadikan cerita Cik Ghani(adik ipar) bagi tau kawan dia yang keja sebagai trainer di Korea kampungnya di Panchor,Muar nak datang beraya,kawannya pun x sebaya kira pangkat Abanglah,dah kawen n anak2 pun dah 3,jadi mak et n ahli keluarga lain dengar jelah..oooo

Seperti yang dijanjikan lepas Maghrib sampailah kawan Cik Ghani dan famili dia,masa tu mak et x jenguk pun tetamu yg dtg sibuk kat dapur nguyah kuih raya hehehehe lepas menggoreng mee hon untuk tetamu Cik Ghani,sebenarnya mak et yang terlebih rajin yang mengoferkan diri nak masak,Cik Ghani pun sukalah jimat duit x yah nak beli kat warung.

Setelah tetamu menyuarakan hasrat nak balik ,en suami bg tau ‘Ct g lah salam isteri kawan Ghani,dia orang dah nak balik tu’..lebih kurang mcm tulah kata2 manis en suami..pastu dengan rela hati mak et pun naik ke atas nak bersalam DAN

Alangkah terperanjatnya mak et apabila melihat wajah isterinya itu..siapakah dia??

Peah oh Peah

Kak Fieah..@ Refiah Jamian(maap ye curi gambar dr FB akak)

Rupa2nya senior mak et semasa bersekolah di Sek Men Agama Kerajaan Johor(Kluang) aka kakak angkatku hehehehhe..apa lagi sibuklah berbual2 sehingga suami dia n suami mak et bg can berbual2  jejak kasih postpone waktu balik  kejap hehehehehe,lama x jumpa tau last jumpa 1996 hari terakhir dia di Sekolah.,syukur sangat2 dapat berjumpa kembali walaupun sekarang ni kalau nak cari kawan2 dah senang.tp bila jumpa dengan cara begini seronok rasanya..bila dah sibuk berbual nak ambik gambar pun lupa!

Itulah kisahku SURATAN@KEBETULAN..cheewah!pasni cari lagu tu kat youtube yea..

p/s balik keja nak membungkus baju2,malam nak g beraya ke Bangi,Shah Alam  n Sungai BulohSmileseronoknya nak g raya..

0 ulasan: