CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 Julai 2011

Akhirnya Segamat dan Johor Darul Takzim ku tinggalkan jua..

 

DSC_0423 (2)

ami cue aka birasku..

Assalamualaikum semua pengunjung setia blog mak et,terima kasih kerana sudi menjenguk blog yg dah lama x berupdate,bukan malas tetapi kekangan masa dan keadaan diri yg kurang sihat membuatkan mood untuk mengupdate sedikit terjejas jugak untuk menjenguk blog rakan2 dan biras mak et..apapun mak et muncul lagi walaupun kali ni tidak berada di bumi lahir mak et,suami n anak2, sekarang mak et berada di negeri Darul Iman..

Dua minggu sebelum pindah mak et n anak2 pulang ke JB kerana adik lelaki mak et nikah,x buat majlis besar2an hanya kenduri kesyukuran,balik dari JB badan rasa lain macam,semua sakit2..almaklumlah adik yg nikah,kakak yang over buat itu,ini kesana kesini,dan akhirnya mak et kena demam urat..

 

DSC_0436

pengantin bersama bonda n ayanhanda ku..i love mak n abah!

Lega sedikit sakit2 badan,operasi membungkus pulak,walaupun barang2 yg diangkut x  banyak mana tp penatnya masyaALLAH..mak et sempat jgk mengekek n memufiin untuk kawan2 kakak Balqis n Kakak Insyirah pada hari terakhir persekolahan mereka di bumi Segamat, tp nak memposing nya malas + penat  yang amat sangat ..segalanya tinggal kenangan.

X pelah kan,walau dimana jua kita berada Malaysia adalah tanahair kita yang tercinta huhuhuhu memujuk hati yang lara waktu ini,yang penting en suami ada disisi,senang nak uruskan segala keperluannya dan anak2 bila dia disampingku hehehhe..

Urusan anak ke sekolah mana masih x buat lagi,minggu depan baru mulakan,en suami kata bagi peluang anak2 bersukaria dulu ,mamanya pun ok bos!anak2 kena biasakan keadaan disini maklumlah sebelum ni cuti hujung minggu Sabtu dan Ahad sekarang dah sampai sini Jumaat dan Sabtu n juga slang bahasa di sini ..insyaALLAH lama2 nanti dia orang biasa.

Cerita masak2,kek2,biskut2,muffin2 dan segala yang berkaitan dengan makanan akan menyusul,cuma x tahu cepat@lambat, sebab segala stok kuih muih mak et sudah tiada,nak kena cari kedai menjual bahan2 kuih dulu kat sini,x tahu lagi kat mana,en suami ada kelapangan nanti baru on GPS  n tuju  hehehe…

Oklah nanti mak et sambung lagi bercerita yer,harap terubat rindu yea..erm ada ke yang rindu kat mak et???kwang3xWinking smile

6 ulasan:

Citarasa Rinduan

Mak et.........
walau apa pun, ayu mendoakan kalian baik2 sahaja ya..

nanti duduk disana, ingatlah kami
raya bagilah kad raya...


walau sedih, tapi faham dgn situasi kamu...
insyallah.. dimana jua kami berada, ayu sklrg mendoakan kalian baik2 sahaja....

PS: salamkan salam utk en suamimu

Siti Indrawati

Hai Ayu sayang..terima kasih tinggal jejak..Amin semoga duduk di negeri orang ni banyak yg mak et belajar..
Kalau ikutkan hati ni ada 2 perasaan bila duk sini,1 gembira dekat ngan suami..2sedih berjauhan ngn 2 famili.cuma kena pk positif setiap yg berlaku ada hikmahnya..
kalau ada program nak Sedenak jgn lupa bg tau awal2 yer,insyaALLAH mak et join..
Ma et juga mendoakan Ayu n famili dilimpahi rahmat dan rezeki yg luas dari ALLAH,AMIN..
Waalaikumussalam salammu mak et wakilkan jawab yer..jugak sampaikan salam mak et untuk suami n umai yer..

Mamamya

as salam mak et...

maaf lah akak baru tau mak et dah b'pindah.....nasib kita sama lah mak et....kerap b'pndah randah m'ikut suami ke sana ke mari....

semoga mak et n anak2 gembira di tempat baru.....insya'allah klu akak nak b'jalan2 ke utara nnti blh lah kita bersua yer.....

Siti Indrawati

wasalam Kak Lia..x pe memasing ada komitmen memasing kan..mak et faham..mak et pun begitu,terima kasih atas doamu kak..
Yea kak kita serupa heheehe..boleh jer nak datang ke rumah kita,yang penting roger2 yea kak..
Ciumkan 2 Mya N Firas untuk mak et..ada masa kita bersua yer..

best frenz

hai atie,
atie dah pindah ke terengganu ker?lah dah makin jauh la yer...anyway jaga diri di tempat orang k...sayang atie!

http://khairazahra.wordpress.com

Siti Indrawati

hai my best frenz..rindunya kat akak.yea kak dah jadi orang Ganu kita huhuhuhu..terima kasih atas ucapan jgk untuk akak n famili..jaga diri n sayang jugak kat akak..