CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

30 April 2010

Birthday to u Dania Balqis..5 tahun

Selamat hari Jumaat semua..sepatutnya entri ini disiarkan pd 19hb April yg lalu kerana genap umur Balqis 5 tahun pd tarikh tersebut..tp di sebabkan gambar birthday girl x sempt nk transfer dlm laptop berikutan En Razak terbang ke China jd barulh di keluarkan pada hari ni,penutup bulan April..hehehe..


Semoga kakak dipanjangkan umur,diberikan kesihatan agar dapat berbakti kepada keluarga,agama,bangsa dan negara,Amin...




Sambut sama2..2 abaradik kat Kg Air Hitam,si kecik tu pun sibuk jgk nak join.

Bersama kawan2,sedikit ole2 untuk kawan2..gambar kurang memuaskan,almaklumlh kamera mamanya x canggih..

29 April 2010

Alhamdulilah ku terima dengan senang hati..

Assalamualaikum n salam sejahtera semua..semoga rutin minggu ni berjalan ngn jayanya,insyaALLAH..syukur suami mak et telah selamat pulang ke tanah air pada hari Isnin subuh..bila sang suami ada kat rumah memang banyaklah aktiviti luar yg dilaksanakan ..biasalh plan last minute..nak ke sana lah kesinilah ke sinunlah..hehehehe dan kadangkala sesuatu yg x di sangka jgk berlaku...antaranya...????


Pada tengahari Isnin kita orang g Jusco Melaka,sang suami ingin menunaikan impian sang isteri..apa lagi kalo bukan si BM tu(breadmaker) hehehe tp sayang seribu kali sayang kehabisan stok pulak kena order dulu kat KL..apa nak buat order pun orderlah asal dapat..tetiba tanpa di sangka2 sang suami menawarkan oven yg agak besar dr yg ada kat rumah..apa lagi dengan tersenyum malu sang isteri mengangguk2 kan kepalanya..dan akhirnya ku terima sebiji oven baru...yahoooo..terima kasih En Abd Razak..


Pada hari Selasa mak et sekali lagi di beri hadiah yg istimewa..apa erk..??wow baby boy pakai baju merah lagi..terima kasih sekali lagi suamiku..Kiranya ni hadiah hari Ibu yg bakal menjelang,aniversary 5hb Jun n birthday to me 21hb Jun..dah tua dah eden..




Sedikit ole2 yg sempat mak et sediakan untuk En Razak..dah sampai Bintulu pun kek lapis horlick neslo ni lewat petang tadi..mak et je yg x sampai2 lagi ...

21 April 2010

Terbang ke China


Salam ceria di hari Rabu,semoga segala urusan yang direncanakan berjalan lancar hari nie.,ermm..hari ni buat pertama kalinya suami mak et terbang ke China atas urusan kerja..semoga diberi keselamatan pergi dan balik jugak semoga segala urusan kerja di sana dapat dilaksanakan dengan jayanya,insyaALLAH,AMIN.......

12 April 2010

Hujung minggu yg menyeronokkan...


Assalamualaikum ..selamat berhari Isnin,selamat memulakan tugas2 di minggu baru..harap2 mood hari Isnin baik hari ni..

Pada hari Jumaat yg lepas mak,adik bongsu n anak saudara mak et datang ke rumah,datang melawat anak n cucu2nya..menantu?menantunya sehingga kini masih di Sarawak.Terima kasih mak sudi datang walaupun bersusah payah naik bas..sayang sangat kat mak..pengorbananmu tetap ku sanjung tinggi..


Bila tahu mak nak datang terus je kepala memikirkan masakan istimewa yg digemari oleh mak..yea mak suka makan kuih bakar,maka mak et pun buatkan kuih bakar n jamu nasi ayam ikut resepi kaksu72..terima kasih kak..



Pada hari Sabtu selepas bersarapan kami ke Melaka..saja jalan2 walaupun x tahu nak g mana..redah jelah dan akhirnya kami berhenti kat Menara Taming Sari..Kami naik menara bergerak,jalan2 ke bangunan Portugis,makan di Dataran Pahlawan,menjamu mata n telinga ngn alunan gendang,rebana dari DBKL di dataran Menara Taming Sari,kebetulan ada Pesta Gendang Nusantara kali ke 13.






Pemandangan dari atas menara






wow tingginya!!!



Budak ular sawa
Duduk jap..

Jom jamu mata












Bonda bersama cucu2nya






Dahlia n bonda



Sayang tatak!!

Mak Usu n Dahlia
Pada hari Ahad jam 1105 pagi,mak,adik dan anak saudara mak et pulang ke Jb semula.terima kasih sudi datang ke Segamat mengisi hujung minggu kami ber4..ada masa datang lagi yea..

Lambaian pulang ke JB..huhuhuhu






08 April 2010

Balqis n the geng naik ketapi..

Salam Khamis semua..hari ni kakak n kawan2nya naik ketapi dari Segamat ke Gemas..kiranya lawatan sambil belajar..pertama kali tu naik ketapi..mama n papa dia pun x pernah naik ketapi lagi..kakak dah merasmikan dulu huhuhu..

Bukan main seronok dia dari semalam dah bagi pesanan berharga untuk mama dia antaranya jgn lupa kejut awal n hantar cepat,nanti kena tinggal...suh tocang dua rambutnya..siap suh bawak keta laju2 excitedlah katakan..

Antara gambar2 yg sempat diambil oleh Cikgunya..

05 April 2010

Damia Insyirah genap 4 tahun..

As'kum semua..hari nak entri bluerry marble cheese cake,dikutip dr myresipi.com oleh Onigiri..buat sempena birthday girl Damia Insyirah yg ke 4 tahun pada hari ni 5 APRIL 2010..saja je menguji diri sendiri boleh x buat kek keju sendiri dan ini lah hasilnya walaupun basenya kureng menjadi...x tahu dimana silapnya mungkin sebab guna biskut jagung ..apa2 pun rasanya sedap...


SELAMAT ULANGTAHUN YG KE 4 UNTUK INSYIRAH..semoga sihat selalu,dipanjangkan umur dan menjadi anak yang berguna untuk keluarga,agama,bangsa dan negara,amin..

***Papa balik nanti kita sambut lagi meriah yea..***












02 April 2010

Jom pekena kopi o ngn muffin pisang bercoklat chip


Salam Jumaat..hari ni saja je nak tayang muffin ..biasalah resepi Cik Mat Gebu..buat 1 adunan dapatlah 34biji,si kakak bawak g sek bg kat kawan2 dia..

Mak et merajinkan diri buat muffin kerana sayang kat pisang yang di beri oleh mami sue,separuh dah selamat digoreng tinggallah separuh sisir lagi,pk punya pk akhirnya jadilah muffin pisang bercoklat chip atau nama Londonnya Banana Chocolate chips muffin.

Bestnya g Aquaria ngan Geng Wak Samseng(GWS)

Pada hari Jumaat lepas..mak et n famili telah melancong ke BSP(Bandar Seri Putra)Bangi,rumah abang En Razak..saja jalan2,dah hampir 3 bulan tak ke sana..Pada pagi Sabtunya pulak pak n mak mertua pulak telah terbang ke Medan,Indonesia bersama atuk n 2 lagi saudara.



Petang Sabtunya pulak famili mak et n mami sue pun memulakan kembara ke KLCC.. Lepas menjamu perut kat restoran thai,yang x berapa sedap n harganya cekik darah,kita orang pun bergerak ke Aquaria..best giler dalam tu..mcm2 jenis ikan n haiwan laut ada..ikan jerung ,pari lalu atas kepala..










Ni pulak bukan spesis ikan..















Aksi2 menarik anak2 Sidek n Kojek..













Pada sebelah malamnya pulak kami sekali lagi menjamu perut tapi tempat ni paling spesellah setakat ni..makanan arab ALDIAFAH..fuh sungguh lazat n harganya pun lazat..dah pemandu pelancong bawak kami ke sini apa lagi balun...nyam!nyam!nyam!








Dan destinasi penutup pada hari Ahadnya pulak adalah Jusco Melaka..ni akibat En Razak tidak dapat meneruskan perjalanan ke Segamat pada Sabtu malamnya,ngantuk punya pasal,kami pun tido kat A'Famosa Resort...