CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

29 Mac 2010

Impianku...


Assalamualaikum..di harap sihat hendaknya dengan keadaan cuaca yang tidak menentu sekarang ni...haa cuba teka gambar apakah itu?hmm..bagi mereka yang rajin makan roti,membuat roti @ bukak resepi2 yang berkaitan ngn roti ke pizza ke atau yang seangkatan dengannya pasti tahu benda pelik ni...

Mak et kenal benda ni pun setelah 2 tahun menjadi surirumah sepenuh masa,bila asyik bukak laman web myresipi.com, tengok blog CMG ..dan tengok pulak resepi2 roti barulah tahu oooo ini rupanya BREADMAKER..kalo sebelum ni orang dok sebut mak et ternganga jelah kwang3x...

Dan setelah menjadi surirumah ni,benda pelik nilah yang menjadi impianku..harap2 termakbullah,amin..doakanlah yea impianku tercapai,nanti mak et buatkan roti untuk sape2 yang singgah ke teratakku hehehe(mcm dah teror lah pulak)..

24 Mac 2010

Cuti Sekolah@ Cuti2 di JB


Assalamualaikum semua...pada cuti sekolah yang baru je berlalu,mak et n anak2 pulang ke Jb,jumpa adik2 n mak tercinta..sempatlah jugak g walimahtul urus kawan baik semasa sek men kat Tmn Rinting..




Pada 20hb March,berlangsunglah jugak majlis perkahwinan abang mak et,majlis yang sederhana dan alhamdulilah berjalan lancar walaupun gerimis sepanjang hari..Selamat Pengantin Baru Kekandaku!Mohd Nazli Shah n Noraini..


Pengantin bersama mak n abah..terima kasih abah sudi datang ..Sayang abah n mak!

Keluargaku ngn pengantin

Adik perempuanku ngn famili

Pak Uda n Mak Uda



Band Kugiran



Bersama 2 adik perempuanku



Sepupu yang paling rapat ngn ku,k.lin n d geng..suaminya x hadir keja kat Tengganu

Haaa ni pulak sepupu sebelah mak..masih solo u!


Nielah akibat langkah bendul abang..basuh periuk!huhuhuh



Nenda

Tempat merehatkan diri..


Panorama malam di tengah2 bandar JB

Antara episod2 yg sempat dirakamkan..layannn.




















Semoga ikatan perkahwinan berkekalan hingga ke hujung nyawa n cepat mendapat cahaya mata,amin.

22 Mac 2010

Rumahku diserbu oleh KWS..

Hari ni nak cite kisah rumahku diserbu oleh keluarga Wak Salleh pada 8 March yang lalu..baru berkesempatan nak cite disebabkan notebook mak et demam huhuhu...sekarang dah sihat setelah berjumpa ngn dr IT yang cun melecun tu sape lagi kalo bukan Puan Suhaila..terima kasih dr..kalo g BSP nanti mak et belanja makan kat restoram mamak yea...

Kiranya ni rombongan ke 2 lah yang telah tiba di rumah mak et,meriah rumah mak et,rombongan tiba pada Jumaat malam kerana menghadiri jemputan kahwin sepupu suami mak et di Kg Jawa,Segamat..ni pun ibarat 2 dalam 1 lah jugak..

Kami sebaya Nur Amalia Dayana n Dania Balqis





Pada hari Ahad pulak kita orang g jenjalan ke Jusco Melaka,sempatlah mak et beli sedikit ole2.

Kami serasi bermain ,jangan ada yang gosipkan kami,nanti mama cubit



Ngeteh kejap kat J.CO..sibuk jugak nak posing,kalah Haikal..

Berakhirnya sebuah penantian...

Assalamualaikum pembuka kata..semoga sihat semuanya dalam melaksanakan kerja2 baru di hari Isnin...setelah 3 bulan sesi persekolahan berlalu,dapatlah si kakak memakai baju sukan sekolah yang sama dengan kawan2nya yang lain sebab sebelum ni baju sukannya berwarna-warni(sendirian berhad)..pastu g sekolah papanya yang hantar semakin lebarlah senyumannya..


Insyirah menyembunyikan diri kerana belum mandi..

03 Mac 2010

Dua dalam satu..

Bertemu kembali di bulan baru..harap sihat semuanya bersama tugas2 seharian.Erm...bagi mak et pulak bulan March ni di sambut di rumah baru,macam sambut menantu je ops!!anak daraku masih kecik lagi hehehe...penat ooo pindah randah ni,kalo ada bibik syoknya boleh suh urut satu badan,bestnya...




Alhamdulilah walaupun persekitarannya ramai masyarakat cina tapi seronok kerana mereka tetap bertegur sapa n senyum..1 Malaysia lah katakan dan bersempena cuti Maulidurasul pada hari Jumaat yang lalu dan hujung minggu adik perempuan mak et n keluarganya telah datang menziarahi mak et da 3 dara sekaligus merasmikan rumah baru kami..bestnya bila geng gosip datang hehehe bolehlah bergosip2.



Dan pada hari Sabtu nya pulak mak et pindah rumah..aduh penatnya!!!kiranya kedatangan adik mak et ni banyak membantu urusan mengemas barang2 untuk di angkut ke rumah baru dan aktiviti mengemas barang di rumah baru,nasib baik ada pembantu,kalo mak et n 3 dara tu memang x larat..3 dara tu tolong main n tambahkan bersepah jelah dia orang tahu. Terima kasih bebanyak yea adindaku n keluargamu..jasamu tetap dalam ingatan mindaku yang waras ini..

Sempatlah jugak mak et sediakan kek brownies untuk anak ke 2 nya sempena ulang tahun kelahirannya pada 25 Jan yang lalu,kiranya ni hadiah dari Mak Ngah lah yea..Selain itu mereka di jamu ngn ayam pandan (resepi wajib)sambal udang ,sup sayo n muffin oren..nyam!nyam!nyam!



***Tak sempat nak ambil semua gambar sebab kepenatan..***